فریاد تالاسمی

برای حمایت از بیماران تالاسمی، مطالب علمی و اجتمایی

فریاد تالاسمی

برای حمایت از بیماران تالاسمی، مطالب علمی و اجتمایی

تالاسمی ها نگران از کاهش یارانه دارو در سال 86

 

خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی: سال 85 در حالی رو به پایان است که بیماران تالاسمی مشکلات فراوانی را در زمینه تهیه داروهای خود تحمل کرده اند. نمایندگان این بیماران در انجمن تالاسمی ایران ، بارها از کمبود و یا عدم پوشش یارانه داروهای این بیماران گلایه کرده اند اما مشکلات همچنان پابرجاست.

در ماههای اخیر انجمن تالاسمی ایران بارها از مسئولان اجرایی در زمینه بودجه بهداشت و درمان درخواست کرد که میزان یارانه داروی بیماران تالاسمی را افزایش دهند.

الهام خورسندی ، بیماری که به انجمن تالاسمی ایران مراجعه کرده است ، در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره مشکلات تالاسمی ها چنین می گوید: با 3 بار مراجعه پشت سر هم به داروخانه مرکز درمانی ، تنها نصف داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج را به من تحویل دادند و زمانی که علت سهمیه بندی را جویا شدم ، عنوان شد که به داروخانه هم دارو تحویل داده می شود.

دکتر مینا ایزدیار ، رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ، می گوید: اگر بیماران تالاسمی به درستی درمان نشوند ، به طور حتم آینده روشنی نخواهند داشت. متاسفانه درمان ناقص باعث بروز عوارضی نظیر دیابت ، نارسایی قلبی و کبدی می شود که باعث افزایش مشکلات درمانی بیماران خواهد شد.

محمدرضا مشهدی ، مدیر مالی و اداری انجمن تالاسمی ایران نیز در این زمینه می گوید: در سال گذشته بارها از کمبود یا سهمیه بندی داروی "دسفرال" در شهرهای مختلف گزارش شد و زمانی که گزارش این مشکلات به مسئولان ارائه شد آنان فقط از کمبود منابع مالی برای خرید بیشتر این دارو صحبت کردند.

وی می افزاید: هم اکنون نگاهها به تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی است تا با تصمیمی که در مورد افزایش یارانه دارو به ویژه برای داروی بیماران تالاسمی گرفته می شود ، زمینه دسترسی این بیماران به داروهای کافی فراهم شود.

دکتر محمود هادی پور، عضو هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران نیز اظهار می دارد: در سال جاری یارانه اختصاص یافته به بیماران تالاسمی 25 میلیون دلار بود ، در صورتی که برای جلوگیری از مشکلات کمبود دارویی حداقل 60 میلیون دلار یارانه نیاز است.

وی ادامه می دهد: سال قبل با چالش های فراوانی گذشت و مشکلات کمبود یارانه دارو نه تنها مسئولان انجمن بلکه بیماران و مجموعه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت را نیز دچار چالش جدی کرد.

هادی پور تصریح می کند: امید است با تلاش تمامی سازمانهای غیر دولتی درگیر در حوزه بهداشت و درمان ، مسئولان دارویی کشور و تصمیم سرنوشت ساز مجلس در خصوص یارانه دارو ، شاهد سالی پر از آرامش برای بیماران تالاسمی باشیم. به طور حتم ، کاهش یارانه دارو در بودجه سال 86 خبر ناگواری برای بیماران تالاسمی خواهد بود

 

منبع خبر : خبر گذاری مهر

نظرات 1 + ارسال نظر
بهاره شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 08:36 ق.ظ http://www.talasemi.blogfa.com

سلام اویس عزیز!
در مورد کمبود دارو باید بگم که ما هم دچارش هستیم و از این لطفه مسئولین بی بهره نموندیم!!!!
فقط میتونم بگم که مطمئنم خدای مهربون خودش به داده ما میرسه و همونطور که تا حالا هوامونو داشته باز هم درهای گشایش رو به روی ما باز میکنه.
..به رحمت گشاید در دیگری..
خبر جدید رو هم که راجع به سلولهای بنیادی شنیدی مگه نه؟
به دوسته خوبمون گمگشته قول دادم که راجع بهش مطلب تهیه کنم.
تو هم اطلاعاتتو تکمیل کن و این خبر خوش رو به همه ی تالاسمی ها بده.
راستی مطلبه جدیده وبلاگم رو خوندی؟ نظرتو نگفتی؟
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد